سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع شخصی

    ?
 
ایمیل
چاپ افزایش مرگ با سلاح سرد

شمال امروز:  آیا نمایندگان مجلس صفحات حوادث روزنامه‌ها را ورق نمی‌زنند، تا جای خالی قانونی برای برخورد با حاملان سلاح‌های سرد را حس کنند

 

افزایش مرگ با سلاح سرد
شمال امروز: رئیس سازمان پزشکی قانونی با اعلام افزایش ?/?? درصدی مرگ ناشی از سلاح سرد گفت: در ?ماهه نخست سال جاری ??? نفر به وسیله سلاح سرد جان خود را از دست داده‌اند در حالی که در سال گذشته این رقم به ??? نفر رسیده بود. به گزارش ایسنا، دکتر احمد شجاعی در نشستی که دوشنبه در ساختمان این مرکز برپا شد با بیان این که نزاع ?? درصد از کل معاینات پزشکی قانونی را تشکیل می‌دهد، گفت: در ?ماهه نخست سال جاری ??? هزار و ??? نفر برای معاینات مربوط به ضرب و جرح به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که از این میان ??? هزار و ??? نفر زن و ??? هزار و ??? نفر مرد بوده‌اند. 

به گزارش تیترآنلاین، در حال حاضر فروش انواع چاقو، نیمچه، پنجه‌بوکس، نانچیکو ، باتوم، قمه، تونفا و... در گوشه و کنار شهر آزاد است و ماده ??? قانون مجازات اسلامی که می‌گوید: «هرکس به وسیله چاقو یا هر نوع سلاح دیگری تظاهر به قدرت‌نمایی کرده و در نزاع‌های خیابانی از آن استفاده کند ، بنا بر رای دادگاه به ? ماه تا دو سال حبس تعزیری یا ?? ضربه شلاق محکوم می‌شود.» 

شنیدن برخی آمارها مانند ?? درصد مجرمان سرقت‌ها سلاح‌ سرد دارند، ?? درصد قتل‌های استان خراسان به وسیله سلاح سرد صورت می‌گیرد و... هشدارهایی‌اند که نشان می‌دهد دست به دست شدن چاقو و قمه در دست جوانان نیازمند ساماندهی است و از آن بدتر این که چنین ابزاری به جوانان دبیرستانی هم رسیده و از نبود امنیت اجتماعی در این گروه سنی خبر می‌دهد؛ امنیتی که نیازمند تعریف قوانین بازدارنده است.

سهل‌انگاری مجلسی‌ها

طرح ممنوعیت حمل، فروش و توزیع سلاح سرد، از سوی دولت، با عنوان لایحه «ممنوعیت حمل، فروش و توزیع سلاح سرد» به مجلس هفتم ارائه شد و یک فوریت آن نیز به تصویب رسید، اما با پایان کار مجلس هفتم رسیدگی به این لایحه نیز در دالان فراموشی گم شد؛ در حالی که اگر همان زمان این لایحه مورد توجه نمایندگان مجلس قرار می‌گرفت، اگر حمل سلاح سرد نیز از دید قانون، به اندازه حمل سلاح گرم، جدی و خطرناک محسوب می‌شد، شاید امروز صعود منحنی‌های آماری نمایانگر میزان زورگیری‌ها، خفت گیری ها، سرقت‌ها و قتل‌هایی که با سلاح سرد در کشور انجام شده‌اند، متوقف یا دست‌کم کندتر شده بود ! 

با وجود گذشت سال‌ها از تسلیم این لایحه به مجلس، هنوز بسیاری از نمایندگان، حتی نسبت به وجود داشتن یا نداشتن آن مطمئن نیستند و این نشان می‌دهد آنها هنوز از ابعاد این فاجعه آگاهی ندارند اما پرسش این است که حتی اگر لایحه‌ای در این باره وجود نداشت، حتی اگر آمارهای نگران کننده در این زمینه از سوی مسوولان نیروی انتظامی ارائه نشده بود، آیا نمایندگان مجلس صفحات حوادث روزنامه‌ها را ورق نمی‌زنند، تا جای خالی قانونی برای برخورد با حاملان سلاح‌های سرد را حس کنند./ تیتر آنلاین

ارسال شده در توسط میلاد ه