سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع شخصی

 

به نام آنکه همه هستی از اوست

در سال ???? در ورزش های رزمی نظیر ” کونگ فو توا” فعالیت خود را آغاز کردم در بهار سال ???? توسط یک استاد چینی مقیم ایران به نام دونت خوا با ورزشی به نام تای چی چوان آشنا شدم پس از تمرینات کونگ فو که متشکل از شختی ها بود جذب انعطاف و زیبایی حرکات تای چی شدم و شروع به یادگیری کردم، با تمام تفاوتی که داشت برایم جذاب بود به همین دلیل در کلاسهای خود علاوه بر تعلیم کونگ فو به تدریس تای چی نیز پرداختم.
در حین آموزش تای چی به دلیل شباهت های آن با یوگا تصمیم گرفتن برای کامل تر کردن علوم و فنون در رشته های تنفسی ، یوگا را نیز بصورت حرفه ای دنبال کنم.

در سال ???? توسط استادم با اساتید دیگری چون آقایان ” یانگ – لی – هونگ ” که تمامی از اساتید مطرح و زبر دست آن زمان بودند آشنا شدم و تمرینات حرفه ای خود را آغاز کردم.
تای چی مکملی برای سختی ها بود و نشاط بخش. تصمیم گرفتم این نشاط را تا جایی که میتوانم با هم وطنان خود نقسیم کنم پس برای گسترش این ورزش آموزش عمومی خود را از پارک های بزرگ تهران آغاز کردم در مورد ورزشی که کسی آن را نمی شناخت و پیش زمینه ای از آن در جامعه وجود نداشت کار ساده ای نبود اما به لطف خداوند متعال پس از گذشت چند ماه توانستم عده زیادی را مجذوب این رشته کنم .
در آن روزهای سخت در زمینه آموزش تای چی تنها بودم و هنوز انجمنی، فدراسیونی که بتوانم به آن دل خوش کنم وجود نداشت اما با لطف خداوند ( در سال ???? وزرش تاچی چوان از سوی کارشناسان محترم ترببیت بدنی آقای دکتر رضایی مورد تائید قرار گرفت و اینجانب از سوی سازمان

تربیت بدنی وقت به عنوان رئیس انجمن تای چی چوان انتخاب شدم.)
در همان سال اولین کتاب آموزشی تای چی در ایران را تحت عنوان ” آموزش هنر رزمی تای چی چوان” تالیف کردم.
در سال ???? از طریق دبیر محترم کمیته ملی المپیک برای دریافت مدارک تای چی چوان و سبک نان چوان ووشو به چین اعزام شده و مدرک رسمی از IWUF را با تائید استاد ” شیابی خوا ” دریافت کردم.
اواخر سال ???? فدراسیونی با عنوان ” کونگ فو – ووشو – رزم آوران ” تاسیس شد و در سال ???? اینجانب به عنوان مسئول سبک نان چوان انتخاب شدم
در سال ???? از سوی فدراسیون با گروهی از پیشکسوتان برای گذراندن دوره مربیگری بین المللی به چین اعزام شدیم . در اسفند ???? فدارسیون مستقل شکل گرفت و در سال ???? اینجانب به عنوان مسئول سبک فن زی چوان انتخاب که از آن زمان تا کنون در این سمت فعالیت کرده و در کنار آن به آموزش سایر سبکهای استاندارد (مسابقه ای) از جمله تای چی چوان، نان چوان، چانگ چوان، دفاع شخصی و سیستم نرمی و سختی به صورت عمومی و خصوصی مبادرت ورزیده ام.


ارسال شده در توسط میلاد ه